Veelgestelde vragen

Hier vindt u belangrijke en handige informatie waar wij veel vragen over krijgen. Mocht uw vraag er niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op via 010 – 456 08 55 of stuur een e-mail naar info@autoverhuurrijnmond.nl

Waarom is mijn auto wel beschikbaar via Internet maar niet als ik terug gebeld wordt of als ik zelf bel.

Onze website geeft ons wagenpark weer en houdt geen rekening met beschikbaarheid. Zodra uw reservering door ons is ontvangen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om te bevestigen of de auto wel of niet beschikbaar is en nemen wij de reservering met u door.

Kan ik contant betalen ?

Nee, het is bij ons niet mogelijk om contant te betalen, er kan uitsluitend met pin of creditcard betaald worden. Als u met creditcard gaat betalen dan komt er 5% kosten over het totaal van de nota.

Bij groep 70b en 71b kan de waarborg uitsluitend betaald worden met een Creditcard die op naam van de huurder staat, de afrekening kan wel met Pin betaald worden.

Wanneer is mijn internet reservering definitief ?

U kan via internet 24 uur per dag 7 dagen per week uw huurauto reserveren.

Via onze website is er geen inzage in de beschikbaarheid van de huurauto’s, vandaar dat wij u altijd terug bellen om de reservering en beschikbaarheid door te nemen. Nadat wij u terug gebeld hebben, de reservering met u door genomen hebben en bevestigd hebben dat de auto beschikbaar is, is de auto voor u gereserveerd.

Het is dus heel belangrijk dat nadat u uw reservering via internet gedaan heeft dat u ook bereikbaar bent op het telefoonnummer dat u bij de reservering opgegeven heeft.

Wat voor rijbewijs heb ik precies nodig?

Voor auto’s met een GVW van maximaal 3500 kg (laadvermogen + gewicht van de auto) heeft u rijbewijs B nodig. Is het GVW hoger dan 3500 kg dan is rijbewijs C vereist. En als het GVW boven de 7500 kg ligt, heeft u rijbewijs C + chauffeursdiploma nodig.

Ben ik verzekerd?

Ja, alle auto’s zijn WA-casco (all-risk ) verzekerd, behoudens het eigen risico. Bent U 25 jaar of ouder, dan kunt u een aparte verzekering (met de daarvoor in de prijslijst en op internet vermelde prijzen) afsluiten, om het eigen risico bij niet verhaalbare schade te verlagen.

Zit er benzine of diesel in de tank wanneer ik de wagen ophaal?

Ja, u gaat met een volle tank weg en bij terugkomst worden alle auto’s door ons weer afgetankt.
De kosten voor het aanvullen van de brandstof komen op uw rekening te staan en zijn afhankelijk van de hoeveelheid brandstof die nodig is om de tank weer te vullen.

Nu heb ik geen meer gereden kilometers gereden en toch krijg ik brandstof berekend ?

Alle prijzen zijn exclusief brandstof kosten, iedere auto die ingeleverd wordt, wordt door ons afgetankt zodat de auto altijd weer volgetankt is voor de volgende klant, de brandstof die getankt wordt ( brandstof die u onderweg tankt is uiteraard ook voor uw eigen rekening ) wordt aan u doorberekend, brandstof moet u altijd betalen. Zodra u boven het aantal vrije kilometers komt moet u naast de brandstof ook voor de meer gereden kilometers betalen.

Wat moet ik doen als ik pech of schade onderweg krijg en niet meer verder kan rijden?

Voor noodgevallen zijn wij 24 uur per dag bereikbaar op ons telefoonnummer 010-4560855. Buiten de openings tijden krijgt U een bandje met een keuze menu, bij pech of schade met een personenauto, personenbus of bestelauto en u kan niet meer verder rijden, moet u keuze 3 in toetsen, u wordt dan doorgeschakeld met onze 24 uurs pech/schade hulp die u verder gaat helpen. Bij pech of schade met een vrachtauto en u kan niet meer verder rijden moet u keuze 4 in toetsen u wordt dan doorgeschakeld met de 24 uurs pech schade hulp vrachtauto’s die u verder gaat helpen.

Wat moet ik doen als er onderweg schade aan de auto ontstaat en u kan verder rijden ?

U moet een schade formulier invullen dat door beide partijen ondertekend is, indien mogelijk foto’s maken van de plaats van het ongeval, zoals de auto’s staan op het moment van de aanrijding.
Kan u verder rijden dan dient de schade binnen 24 uur bij Autoverhuur Rijnmond gemeld te worden d.m.v. een volledig ingevuld en ondertekend schadeformulier en als het kan onderbouwd met foto’s.

Kan u niet meer verder rijden volg dan de instructies op van de vorige vraag “Wat moet ik doen als ik pech of schade onderweg krijg en niet meer verder kan rijden”

Wat moet ik doen als ik er niet in slaag de auto op tijd in te leveren?

U dient direct contact op te nemen met Autoverhuur Rijnmond.

Mag ik naar het buitenland?

Ja, maar uitsluitend naar landen die zijn goedgekeurd door Autoverhuur Rijnmond. De volgende landen zijn toegestaan:

Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Finland, Italië, Ierland, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Oostenrijk, Spanje, met uitzondering van Ceuta en Millila, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Alle overige landen zijn niet toegestaan.

Echter moet u bij de reservering aangeven dat u naar het buitenland gaat en ook vermelden naar welke landen u toegaat, dit wordt op het huurcontract vermeldt.

Wat is een Schadeverzekering voor inzittenden?

Deze verzekering vergoedt schaden ten gevolge van een verkeersongeval waaruit een medisch vast te stellen letsel is ontstaan en die u op geen enkele andere verzekering kan verhalen.

Vanaf welke leeftijd mag ik een auto huren?

Voor personenauto’s en personenbussen moet(en) de bestuurder(s) minimaal 23 jaar zijn en minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

Voor bestel/vrachtauto’s moet(en) de bestuurder(s) minimaal 21 jaar zijn en minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

Wat moet ik meenemen bij het ophalen van de auto?

Bij het ophalen van de auto is een dubbele legitimatie in de vorm van een geldig  rijbewijs en een geldig paspoort of ID kaart verplicht. Tevens moet u een adreslegitimatie meenemen in de vorm van een bankafschrift, uittreksel van de bevolkingsregister, energie nota, telefoonnota of een belasting brief. Op deze documenten moet duidelijk de datum, naam en adresgegevens staan, deze documenten mogen niet ouder zijn dan 45 dagen.

Bij bedrijven hebben we naast bovenstaande documenten ook een uittreksel van de Kamer van Koophandel nodig.

Heeft u auto’s met een trekhaak?

Personenauto’s hebben geen trekhaak. Wel hebben wij beperkt personenbussen en bestelbussen met een trekhaak, hiervoor vragen wij een geringe vergoeding, het is wel belangrijk om bij het reserveren aan te geven dat u een auto met trekhaak wil hebben, aangezien deze auto’s heel beperkt zijn.

Op onze internetsite staat als u de auto gaat reserveren bij de auto’s die met trekhaak kunnen de optie trekhaak erbij en dan kan u deze optie kiezen bij het maken van de reservering.

Heb ik een milieusticker nodig als ik naar een Umweltzone in Duitsland ga?

Ja, in bepaalde gebieden in Duitsland is een milieusticker vereist. Deze sticker kan worden aangevraagd bij Dekra of TUV-nord (www.dekra.nl of www.tuev-nord.nl) ook kan de sticker in Duitsland zelf gekocht worden bij de grotere benzinestations langs de snelwegen in Duitsland. Voor het aanschaffen van de milieusticker is een kopie van het kentekenbewijs nodig, helaas is het voor ons niet mogelijk om dit van te voren aan te leveren. Dit betekent dat u de milieusticker pas kan kopen als u in het bezit ben van de huurauto.

Kan ik een auto alleen op zaterdag huren?

Ja, dat kan. Een huurdag op zaterdag houdt in: ophalen tussen 07.30 uur tot 12.00 uur en terugbrengen uiterlijk 18.00 uur (zie ook schema huurtijden).

Kan ik een auto alleen op zondag huren?

Ja, dat kan. De auto moet dan op zaterdagavond tussen 18.30 uur en 19.00 uur opgehaald worden (zie ook schema huurtijden).

Kan ik op zaterdag of zondag een auto voor een halve dag of avond huren ?

Nee, op zaterdag of zondag kan een auto alleen per dag of een weekend gehuurd worden. ( zie ook schema huurtijden)

Mag ik de auto de avond van tevoren ophalen?

Ja, indien beschikbaar kan de auto zonder extra kosten opgehaald worden. Tussen 16.00 uur en 17.00 uur kunt u bellen of de auto al beschikbaar is. Indien de auto beschikbaar is kan deze zonder extra kosten opgehaald worden.

Kan ik de waarborg met creditcard betalen?

Ja, dat kan alleen als u het werkelijke huurbedrag met de creditcard wil betalen. In dat geval komen er bij het totaal van de factuur 5% administratiekosten bij.

Mag ik in een huurauto roken?

Nee, in al onze huurauto’s mag niet gerookt worden.

Mag ik mijn hond mee nemen?

Nee, het is niet toegestaan huisdieren mee te nemen, mocht u dit wel doen dan kunnen hier extra schoonmaak kosten uit voorkomen.

Wat voor rijbewijs heb ik precies nodig?

Voor auto’s met een GVW van maximaal 3500 kg (laadvermogen + gewicht van de auto) heeft u rijbewijs B nodig. Is het GVW hoger dan 3500 kg dan is rijbewijs C vereist. En als het GVW boven de 7500 kg ligt, heeft u rijbewijs C + chauffeursdiploma nodig.

Autoverhuurrijnmond.nl maakt gebruik van cookies.

We maken een onderscheid tussen functionele cookies en analytische cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. Autoverhuur Rijnmond maakt gebruik van functionele en analytische cookies om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van haar websites en online advertising. De daarmee verzamelde gegevens worden niet gebruikt om activiteiten van individuele gebruikers te volgen. De advertentie en social media cookies van derden verzamelen mogelijk gegevens ook buiten de websites van Autoverhuur Rijnmond. Door hiernaast op akkoord te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van cookies bij bezoek aan de websites van Autoverhuur Rijnmond.